ANKEFIETJE

zondag 5 februari 2012

Dear Jane, l-a-a-t-s-t-e blokje!

Heel stilletjes hoopte ik dat er deze maand een streep gezet kon worden onder het 
hoofdstuk BLOKJES van de Dear Jane. 

Voelen jullie je ook zo rijk met een stapel blokjes die af zijn?
Vergelijkbaar met een cake die net uit de oven komt, 
of draaf ik nu door?


Dus werkte ik wat fanatieker door:))





Kortom......



Al bladerend in het boek zag ik dat we (Quiltdjoojs en ondergetekende) op 
21 januari 2010 begonnen zijn 


en dan gaat het borrelen hè?
Sinds de geboorte van onze kleindochter Janneke
schrijf ik in het DJ boek bij de datum waarop ik het blokje
heb gemaakt ook een klein persoonlijk verhaaltje.
Voor later, als ze ' haar ' quilt mag hebben.

 Toch maar niet aan de grote klok gehangen dat ik van plan was
om deze maand zo ver te komen, dat schept weer zoveel 
verplichtingen, maar het is gelukt!


Met veel plezier heb ik eraan gewerkt, zo'n zelfbedachte deadline werkt perfect.




Joyce is nog niet zover, die heeft zich Insane gewerkt aan een ander project :))

Nu zijn de punten aan de beurt, er liggen er al een paar af te zijn.
 Afgelopen zomer kon ik me niet meer bedwingen dus moest er even geprobeerd 
of dat ook zo leuk was. 
En ja hoor, de komende maanden kan ik daar prima m'n uurtjes in kwijt.

En dan ook maar eens gaan bedenken welke unipunten en boogjes eraan komen, 
daar zijn de geleerden het nog niet over eens. 
Er liggen al punten klaar in de kleur van de sashings, 
maar de twijfel is toegeslagen. 
Gelukkig ben ik nog lang niet zover!

Quiltgroetjes voor nu,

@nke

14 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Anke, wat ziet de DJ van je kleindochter er PRACHTIG uit! Janneke is een bofkontje met zo'n oma,...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Anke! en wat keurig gedaan....jij hebt wel wat opgestoken van de beginnerscursus van Carla Stok.....weet je nog...hahaha, ik zie en spreek haar nu iedere week. Je kleindochter zal er wel heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je Dear Jane ziet er prachtig uit,gaat zeker lukken om hem dit jaar af te krijgen. Kleindochter zal trots op haar oma zijn.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat goed!!! Veel plezier met de punten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal perfect, Anke, wat een genot dat de blokken af zijn. Leuk en lief, zo'n boekje (en quilt..)voor de kleine meid.
    Veel succes met de punten, dat is soms nog even doorbijten, maar dat gaat je zeker lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf en wat een prachtige kleurtjes! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je laatste blokje, en wat leuk dat jij er een dagboekje voor je kleindochtertje bij maakt, wat zal ze later trots zijn op oma. Succes met het afwerken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Anke wat is jouw dear jane mooi geworden de hoek en taartpunten komen ook wel dat weet ik zekers . knap hoor!

    ziet er prachtig uit .

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hej Anke, prachtig zeg. Ik ben helemaal verrast. Vindt jullie (ook die van quiltdjoojs) blogs "per ongeluk'. Heb me gelijk op de feeds geabbonneerd. Jullie gaan als een speer. Ik blijf jullie volgen natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anke, door ziekte had ik je blog even niet gelezen, maar
      wat heerlijk, dat de blokjes voor Dear Janneke bijna af zijn,
      en wat zijn ze prachtig geworden! Als de "taartpunten" net
      zo mooi worden, komt het helemaal goed! En wat zal je klein-
      dochter deze quilt later koesteren, dat is heel zeker!
      Mijn complimenten, hoor! Groetjes van Ageeth

      Verwijderen
  10. Hallo Anke ook ik vind je quilt super geworden.en ook ik ben met de laatste blokjes bezig en dan staat de top ook in elkaar.Zelf weet ik ook nog niet precies wat ik met de punten ertussen wil gaan doen ik denk op dit moment gewoon van de saschingstof maar dat is nog niet zeker kan er nog even over denken.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat hij af is!
    Ik denk dat kleindochter er heel blij mee zal zijn! Zo'n mooie quilt speciaal voor haar, en dan ook nog allemaal leuke verhaaltjes erbij.
    Groetjes, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd dat je het middenstuk af hebt, quilt is erg mooi geworden. Hoop zelf dit jaar ook zover te komen. succes met de punten! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk dat al jouw blokken af zijn, ben je al met de puntjes bezig? ik zag ze bij betty en vind ze schitterend. Kijk even op mijn blog, ik hoop dat jij veel kijkers krijgt

    BeantwoordenVerwijderen