ANKEFIETJE

donderdag 5 april 2012

Oppassen en Dear Jane.

Dat is natuurlijk geen goede combi, weet ik wel.
 Je hebt je tijd hard nodig om te GENIETEN
 en dat quilten is helemaal niet zo belangrijk. 
Maar als je de afgelopen weken wéér niet veel aan 
de oude dame hebt gedaan moet je wel iets anders verzinnen 
om toch de update bij te houden.

Nou vooruit, daar gaan we. Vandaag was een dag met een gouden randje vanwege:



Deze quilt zou ik nóóit meer maken, 
m'n smaak is wel heel veel veranderd.  
Tijdens een paar dagen New York verliefd geworden op 
Broadway by night, dus daar in een droomquiltshop
 lapjes gekocht in die kleuren et voila!

 Nu hij doet fantastisch dienst als deken voor Janneke, 
die de wereld in de box af en toe veel te klein vindt worden.
En ze wordt vrolijk van alle kleurtjes!




Eerlijk gezegd is dit 'oud' werk. 
Het lag er al even, de bovenste rand met punten. 
Ben er nog niet uit of de effen punten in de kleur van de sashings 
zullen worden of allerlei andere kleuren die in de blokken verwerkt zijn.



Gelukkig hoef ik er niet snel over te beslissen, 
we kunnen nog wel even vooruit met de andere punten.

Tot de volgende keer maar weer!

10 opmerkingen:

  1. Je bent al ver, succes met het beslissen. groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je Sjaan is genieten, maar je kleine meisje steelt toch echt de show,...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje, die kleindochter dus! En is dat niet bij iedereen dat je nu andere dingen maakt dan toen? Maar voor deze kleine een kleurrijke speelplek!
    Mooi je Jane en ik denk dat je moet beslissen of hij wat rustiger of wat levendiger moet worden, maar daar kom jij wel uit! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat wordt ze al groot jouw kleindochter een snoeppie , en ja ik personelijk zou kiezen voor de gekleurde variant maar dat ben ik christine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Janneke is vrijwel net zo groot als mijn kleindochter Floor, en al
    net zo'n lief poppetje om te zien. En ook bij mij deze maand geen
    nieuwe blokjes, want ik heb heeeel veel opgepast, omdat bij mijn
    dochter de badkamer werd verbouwd, en daarom ook heeeeel veel ge-
    noten (en maar heel weinig gequilt...) Soms gaan bepaalde dingen
    nu eenmaal voor, dat zul jij als oma best weten!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je dear jane is geweldig,... Het meisje niet minder,.. wat kunnen we genieten van ze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och wat een lief dametje ligt daar te spelen...wat is het genieten hé!!!
    Je bent al lekker ver met Dear jane....het ziet er mooi uit..
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wedden dat de NewYorker te klein is voor die kleine jongedame!! Die zit binnen de kortste keren te helpen bij het sorteren van de punten... zal ze zelf eens laten zien wat voor combinatie ze had bedacht!! Neeeee die vloer is echt niet veilig meer..;O))))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anke, zou je mij even willen mailen over de QIPD? ik heb jou mailadres niet? j.j.j.delaat@planet.nl

    groetjes, Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen