ANKEFIETJE

maandag 4 februari 2013

Spelen op oma's quilt.



Toegegeven, een quilt aan de muur staat prachtig en
je hebt eer van je werk doordat je hem elke dag
in volle glorie kunt bekijken.
Maar zeg nou zelf, dit is de bekroning op de geborduurde
handgepatchte en gequilte 'Girls', toch?
 
 
We verzinnen elke keer weer een ander verhaaltje,
 

 
 
beer en pop mogen ook meedoen en dan even uitrusten
op de quilt.  Leuker kunnen we het niet maken, hè Janneke?
 
 
 
 
 
 
 
En omdat ze zo'n fan is van 'Nenne' 
kon oma het niet laten om dit
op een shirtje te maken:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
Ondertussen ben ik met een oud project bezig nl.
Evening Bloom uit het boek Country Inn van de dames
van Blackbird Design.
Is trouwens een boek om letterlijk van te smullen.
 Er staan heerlijke recepten in !
 

 
 
 
 In eerste instantie twijfelde ik of
het nog wel zo'n leuk patroon was,
 maar daar ben ik inmiddels
 helemaal van teruggekomen. 
 Dus oma is aan de appliqué!  
Voor de blokken lag de stof al
gesneden klaar en de voor de
bloemen kan ik eindelijk eens
 in mijn ' mandje rood ' duiken.

                                                                                                                                                                     En ja, natuurlijk wordt er tussen de bedrijven door
 ook aan de blokjes van de DJ gequilt, ook leuk!
 
 
 
Zo, maar weer eens zien wat we de komende week gaan frobelen.
 
Quiltgroetjes!
 
 
 
 
 
 
 
 



 

17 opmerkingen:

  1. Mooie dingen ben en heb je gemaakt. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige quilt Anke, ik ben ook bijna helemaal overgestapt van de miniaturen naar het quilten. ben nu bezig met de BOM Woman of Courage. en van de winter heb ik Skandenavian Christmas gemaakt, maar die moet nog gedubbeld en gequilt worden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, je quilt is zo mooi en zo schattig met al die plaatjes die erin te zien zijn. Maar.....dat kleine meisje en die quilt doen je hart helemaal smelten. Wat een lievie, met haar beer en pop!
    En, is Jane tevreden met jouw steekjes..., het ziet er goed uit Anke en die applicatieblokken van de B&A, mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig die quilt. Het is haast van de ene pracht op de andere.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn toch allebei om "op te vreten" zo leuk!!!
    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig lief blogje! Ik kom hier via de quilten.startpagina. Je 'girls' quilt is een beauty...

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beter kan je quilt niet gebruikt worden...wat een lief meisje !!!
    Wat is het toch genieten van zo'n dametje hé!!...;0)
    Je DJ wordt ook al zo mooi...bij mij ligt het voor de zoveelste keer helemaal stil..*Ü*...
    Hele fijne dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke foto's van Janneke. Zo krijgt ze de liefde voor quilts al vroeg mee van Oma! Lief ook het Nijntje truitje. En je Evening Bloom block vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben het helemaal met je eens, dat je quilts zo het allerbest
    worden gebruikt! En wat een leuke projecten heb je om handen, de
    Jane en je applique! Veel plezier met alles, maar vooral met je
    kleindochter! Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig vertederend zeg, die kleine meid op je prachtige quilt(mooie kleuren) Zo leuk als er zoveel te zien is voor haar. Ja zeker beter dan aan de muur. Ik heb bewondering voor je tempo en alle leuke/mooie dingen die je maakt. Inspireert mij ook om weer eens wat tempo te maken met mijn quilts ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige bestemming voor je quilt.
    Enwat doe je nu met het patroon? Kan ik het van je overnemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk humpiedumpie op je mooie GirlsDayOut!!
    :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een schatje je kleindochter maar ook je girls is een bjoetie .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is zeker De mooiste beloning voor een quilt die je kun krijgen.....maar die foto is zeker net zo kostbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Anke, Wat een leuke log met die foto's van je kleinkindje erbij, zo lief! Dat boek is erg leuk hè, ik vond die bloemvormen prachtig en al die scones en zo, mmmmmmmm...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schatje ligt daar op zo'n mooie plaatjesquilt. En die evening bloom gaat vast ook zo mooi worden

    BeantwoordenVerwijderen