ANKEFIETJE

zondag 4 september 2011

5e van de maand = Dear Jane dag!

Wat een heerlijk quiltweer is het geweest de afgelopen maand. Ik heb van alles een beetje gedaan, breien, borduren, patchen en natuurlijk de DJ. Nu hij zij lekker vordert krijg ik er steeds meer zin in en zie ik mezelf al bij de haard zitten quilten. Jaja, ik weet het, het mag nog maanden duren, maar het vooruitzicht is leuk, toch?

Als het zonnetje er was kon je me buiten vinden met de nodige 'equipment'.



Van het Janneke stofje heb ik o.a. een punt gemaakt, want dat is een welkome onderbreking na al die 4kantjes.

Wat niet wil zeggen dat er geen vierkantjes gemaakt zijn.







Ik heb besloten om de DJ om te dopen in 'Ons Janneke'. Deze quilt maak ik voor haar, vind ik een extra toegevoegde waarde. Eerst wordt er natuurlijk bij opa en oma op de quilt gespeeld of eronder geslapen, dat worden de herinneringen voor later. Of draaf ik nu door?
Nou vooruit, omdat dit zo'n gezellig Jannekestofje is nog maar een keertje:

Dat was het weer voor vandaag. Hopelijk kunnen de web-bloggers eindelijk weer eens publiceren, anders moeten de andere bloggers misschien een virtuele klaagmuur openen...:))

Quiltgroetjes,

@nke










12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie blokken. En wat een leuke stofjes gebruik je;o)
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi, de blokjes op de foto!
    Je blog ziet er al heel goed uit, je lettertype vind ik ook heel bijzonder.
    Mag ik vragen wat voor lettertype het is?
    Hartelijke groet,
    Stella.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie blokjes heb je gemaakt! Ik zie je blog voor
    het eerst en vind het ook enorm grappig, dat jij
    ook in juli oma bent geworden, net als ik! Ik zal
    je blog beslist vaker bezoeken.
    Groetjes van Ageeth Dorsman

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hè wat een gezellige logje!! En wat groeien er PRACHTIGE blokjes bij jullie in de boom! ;0))
    Groetjes van en nog altijd dakloze blogster...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke blog heb je! En wat een leuk idee om de quilt naar je kleindochter te noemen.
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Stella,
    Ik zie geen emailadres van je dus dan maar even zo.
    Het lettertype heet Crafty Girls. Dat is nog eens toepasselijk!

    Andere dames, leuk dat jullie een reactie hebben gestuurd. Eindelijk is het dan toch gelukt.

    Quiltgroetjes,

    @nke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anke, even genieten van je mooie blokjes! En nee, weblog is er nog steeds niet, puffff. Ik heb een blogspot aangemaakt: atelierprins.blogspot.com
    Nu moet ik er nog voor zorgen dat mensen bij mij kunnen reageren.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eerst eens even een berichtje plaatsen op je nieuwbakken blog Anke, ziet er al erg leuk uit, ik ben zo benieuwd naar de quilt van Moda, de sampler, laat je die ook nog een keer zien? jij hebt hem wel af gemaakt. Ik kan met veel moeite een bericht plaatsen zie ik nu, onder de naam van mijn Url.

    groetjes, Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk! Een nieuw gezicht in Dear Jane blogland...en gelijk al zoveel blokjes..super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zal Janneke daar later,als ze groot is leuke herinneringen aan hebben!
    Een geweldig idee van je 
    Colett@

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk blog heb je, en je blokken zijn mooi geworden, kom de 5e bij je kijken.
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat gezellig, nog een kersverse Oma! Wat leuk dat je de quilt hebt omgedoopt in Janneke, ze gaat hem vast prachtig vinden als ze iets groter is.....

    BeantwoordenVerwijderen